2020-04-14 13:17:00 Obavijest za učenike i roditelje Dragi učenici i roditelji, podsjećamo da učenici svakodnevno tijekom dana na objavu razrednika moraju klinuti LIKE i time potvrditi prisutnost u virtualnoj učionici. Ako to ne učine, razrednici će u e-dnevnik upisati izostanak koji roditelj treba opravdati. Također, učenici prate školski raspored te dnevno trebaju pratiti obavijesti na onim kanalima koje taj dan imaju po rasporedu. Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je Preporuku za vrednovanje i ocjenjivanje nastave na daljinu, a s čijom primjenom započinjemo 14. 4. 2020. godine. S obzirom na izvanredno stanje i drugačije okolnosti učenja, u prvom planu će biti dobrobit učenika, nastojat će se vrednovati bitni sadržaji, vrednovanje se neće oslanjati samo na poznavanje sadržaja kao glavnog pokazatelja znanja, već i na aktivnost učenika u izvršavanju svojih obaveza. Moguće je provesti i pisane provjere znanja, no nastojat će se smanjiti njihov broj, a usmena ispitivanja će se (osim iznimno) moći provoditi u višim razredima i to prvenstveno u predmetima koji se održavaju 3 i 4 sata tjedno. Ono što će se svakako vrednovati u svim predmetima razredne i predmetne nastave je aktivnost učenika u izvršavanju obaveza te jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka te će tako svi učenici dobiti barem dvije ocjene do kraja nastavne godine. Dakle, potrebno je aktivno pratiti virtualne učionice gdje će učitelji postavljati nastavne sadržaje te obavještavati učenike o provjerama znanja (pisane provjere i/ili složeniji zadatci) uz koje će učitelji naznačiti kriterije vrednovanja i termine izvršavanja. Povratne informacije o učenikovom napredovanju roditelji mogu pratiti u e-Dnevniku kroz rubriku Bilješke. S obzirom na izvanrednu situaciju, roditelji u ovom trenutku više nego ikad trebaju biti uključeni u rad škole, a MZO roditeljima naznačuje kako je važno da djetetu osiguraju i odrede vrijeme za učenje, potiču na samostalno izvršavanje zadataka te da se usmjere ne pomoć djetetu, ali nikako da se angažiraju u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika. Smjernice za roditelje pogledajte pod opširnije ili na web stranici Škole za život: https://skolazazivot.hr/upute-za-vrednovanje-i-ocjenjivanje-tijekom-nastave-na-daljinu/ Zaključno, u ovakvim izvanrednim uvjetima, odluke se donose sukladno preporukama stručnjaka i epidemiološkoj situaciji te uslijed promjena okolnosti možemo očekivati i promjene nekih odluka, ali naglašavamo da one sigurno neće biti donesene na štetu učenika ili njihovih mogućnosti za nastavak obrazovanja. U tom duhu, molimo vas za strpljenje te zahvaljujemo na dosadašnjoj i budućoj suradnji! Milivoj Magerl, ravnatelj NAGLASCI ZA RODITELJE KOJE PREPORUČUJE MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA Osigurati i postaviti djetetu pravila škole u kući i odrediti vrijeme za učenje. Moramo biti svjesni da ni djeca ni roditelji ne doživljavaju svoj dom kao školu i smatraju kako se kod kuće radi samo domaća zadaća. To u ovim uvjetima više nije tako i na takav se način roditelji trebaju postaviti i prema djeci. Roditeljska je uloga poticati dijete da samostalno odrađuje sve zadatke i ohrabriti ga da se za sve nejasnoće obrati učitelju. Odgovornost je roditelja da pomognu djetetu – ali ne i da rade umjesto njega. Razumljivo je nastojanje roditelja da učenici postignu bolje rezultate, a time i ocjene, no pomoć roditelja ne smije prijeći u pisanje zadaća umjesto učenika, izradu radova koji učenici trebaju samostalno napraviti ili pritisak na učenike i učitelje vezano uz bolje ocjene. Roditelji su ti koji moraju odgajati svoju djecu da ne varaju, ne prepisuju i da cijene rad, kako svoj, tako i tuđi. Roditelji koji prelaze u pomoć koja to nije, štete razvoju odgovornosti i samostalnosti kod djece i umanjuju njihove šanse za samostalno snalaženje u procesu cjeloživotnog učenja i svakodnevnog rješavanja problema. Roditelji trebaju surađivati s učiteljima i stručnim suradnicima da bi osigurali opću dobrobit svoje djece, poticali ih na učenje, na istraživanje i dobru organizaciju vremena tijekom nastave na daljinu. Tijekom učenja i vrednovanja, roditelj može pratiti način rada učenika i u suradnji s učiteljima i stručnim suradnicima, pomagati mu u osmišljavanju što boljih pristupa učenju i načina učenja, odnosno pomagati mu da uči kako učiti. |
Osnovna škola Ivana Meštrovića Zagreb |