2021-04-29 11:25:00

Pokreni promjenu - edukacija

Forum za slobodu odgoja, kao voditelj projekta „Pokreni promjenu“, organizirao je edukaciju za 15 sudionika/sudionica iz pet škola iz Zagreba, Dugog Sela i Bjelovara uključenih u ovaj međunarodni trogodišnji projekt.

Zbog epidemiološke situacije predviđena petodnevna edukacija planirana za listopad/studeni 2020. godine u tom je razdoblju samo započela, a nastavila se sve do sredine travnja 2021. kroz više jednodnevnih susreta.

Cilj edukacijskog programa bio je podržati projektne školske timove u poticanju inicijativa s naglaskom na veću važnost glasa učenika, a s ciljem prevencije nasilja, unaprjeđenja inkluzije, medijske pismenosti, interkulturalnog razumijevanja i aktivnog građanstva.

Tijekom prvog dvodnevnog modula u Mariji Bistrici istraživači Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu dr. sc. Nikola Baketa i dr. sc. Marko Kovačić predstavili su prve rezultate iz fokusnih grupa provedenih u školama sudionicama. Učenici su govorili o problemima koje oni prepoznaju iz svoje perspektive. To je stvorilo temelje za osmišljavanje projektnih aktivnosti i pružilo ideje za rješavanje problema u svakoj pojedinoj školi. Ana Munivrana (FSO) predstavila je povezanost glasa učenika i učenica i njihova mentalnog zdravlja, dok je Eli Pijaca Plavšić (FSO) govorila o građanskim kompetencijama mladih, kako ih unaprjeđivati i poticati te je istraživala potencijal kontroverznih tema u nastavi. 

Edukacija je nastavljena u studenom, drugim jednodnevnim modulom. Nastavno na edukaciju održanu u Mariji Bistrici, zajedno smo produbili znanje i naglasili važnost glasa učenika/učenica kroz povijesni put te podijelili niz dobrih i loših praksi u školama.

Četvrti dan edukacijskog programa za projektne timove uključenih škola održan 3. ožujka u Zagrebu i bio je posvećen učenju o motivaciji i ključnim dijelovima planiranja i provedbe školskog projekta, s posebnim naglaskom na preporuke iz prakse kako prevladavati izazove koje školama donosi koronakriza. Uvodno izlaganje „Školski projekti u vrijeme korone“ održala je Marija Roth, školska psihologinja, koja je podijelila svoje iskustvo provedbe projekata s učenicima u zadnjih godinu dana. Nastavak edukacije bio je posvećen planiranju školskih projekata i razmjeni iskustava škola sudionica.

Peti dan edukacijskog programa podijeljen je na dva poludnevna susreta, a na njima su obrađene teme proizašle iz potreba samih projektnih timova i/ili tema koje su navodili učenici kroz fokusne skupine. Na prvom susretu Sanja Cesar iz udruge CESI održala je radionicu na kojoj smo kritički istraživali važnost i utjecaj roda na sve aspekte obrazovanja i života škole i upoznali se s ključnim pitanjima rodne ravnopravnosti u obrazovnom kontekstu.

22. travnja zaključili smo edukaciju predavanjem o motivaciji prof. dr. sc. Nataše Jokić-Begić koja nam je predstavila neke od izjava o tome što motivira i demotivira učenice i studentice s kojima radi u savjetovalištu. Kako se svi nalazimo u izazovnom razdoblju s obzirom na pandemiju gdje nam je zadovoljenje mnogih potreba u odnosu s drugima onemogućeno, što izravno negativno utječe na mentalno zdravlje, jasno je da je motivacija ključna tema kojom se moramo baviti kako bismo izvukli najbolje iz sebe i drugih s kojima radimo.

Edukacija je završena, a školski projektni timovi nastavljaju rad na kratkoročnim i dugoročnim akcijama proizašlim iz ideja učenika kojima oni nastoje mijenjati svoju okolinu nabolje.

Školski projektni tim:

Gordana Ljubas, učiteljica hrvatskog jezika

Aelita Jurak, učiteljica hrvatskog jezika

Irina Maljcov, pedagoginja

 

*Fotografije i informacije o održanim edukacijama preuzete su s mrežnih stranica Foruma za slobodu odgoja


Osnovna škola Ivana Meštrovića Zagreb