2025-05-15 22:06:00 Vazda moj Zagreb – razgled grada putevima Augusta Šenoe Učenici 7. a i 7. c razreda, u pratnji učiteljica, sudjelovali su 15. svibnja 2025. u edukativnom razgledu grada Zagreba pod nazivom “Vazda moj Zagreb”. Ovaj tematski razgled osmišljen je kako bi učenicima približio život i djelo Augusta Šenoe, jednog od najvažnijih hrvatskih književnika i pravog “zagrebačkog sina”. O njegovoj važnosti najbolje svjedoči činjenica da je čitavo književno razdoblje nazvano upravo po njemu – Šenoino doba. Razgled je započeo okupljanjem kod spomenika Augustu Šenoi u Vlaškoj ulici, gdje su učenici doznali osnovne biografske podatke o njegovu životu i radu. Slijedio je posjet Šenoinoj kući, u kojoj su učenici saznali mnoge zanimljivosti o njegovoj obitelji, djetinjstvu i odrastanju. Posebno ih je zainteresiralo kako je Šenoa postao jedan od najznačajnijih pisaca hrvatske književnosti iako je hrvatski jezik naučio tek s oko osam godina. Učenici su s velikim zanimanjem slušali o njegovoj ljubavi prema rodnom gradu, o njegovoj supruzi Slavi, kao i o tome kako je, premda je preminuo mlad – u 43. godini života – ostavio neizbrisiv trag u kulturi i identitetu grada Zagreba. Razgled je obuhvatio brojne važne gradske lokacije: Trg bana Jelačića, Manduševac, Kamenita vrata, kip Dore Krupićeve (tzv. zagrebačke Julije). Posebnu pažnju izazvala je priča o paprenjacima, omiljenim kolačićima koji se spominju i u Šenoinim djelima, a za koje su sačuvani originalni recepti njegova oca Aloisa. Učenici su se upoznali i sa zanimljivim detaljima iz Šenoina svakodnevnog života – primjerice, da je kao student nosio ilirsku surku, karakteristično odijelo preporodnog vremena. Kroz cijeli razgled, vodičica je koristila autentične izvore iz muzejske građe Kuće Šenoa, uključujući pisanu i crtanu ostavštinu čak četiri generacije obitelji Šenoa. Obilazak je završen na Strossmayerovu šetalištu, s kojeg se pruža pogled na grad koji je Šenoa neizmjerno volio i opisivao s toliko žara i ljubavi. Učenici su tijekom cijelog programa pokazali interes, postavljali su pitanja i aktivno sudjelovali u razgovoru. Zanimalo ih je koliko je Šenoa bio visok, kako se odgajao u dvojezičnom okruženju i što ga je sve potaknulo na književno stvaralaštvo. Zaključno, razgled “Vazda moj Zagreb” bio je iznimno uspješan i poučan. Učenici su kroz ovu interaktivnu šetnju stekli dublje razumijevanje Šenoina značaja, ne samo kao književnika, već i kao povijesne osobe koja je oblikovala identitet grada Zagreba. Doživljaj je dodatno obogatio nastavu hrvatskog jezika i književnosti te potaknuo učenike na daljnje istraživanje hrvatske kulturne i književne baštine. Tihana Gaurina
|
Osnovna škola Ivana Meštrovića Zagreb |