2019-05-15 23:04:31 MEDIJSKI DAN Nakon prošlogodišnje suradnje s Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu na radionicama za učenike i predavanjima na roditeljskim sastancima 4. i 7. razreda, nakon Dana medijske pismenosti na kojima smo sudjelovali i ove godine posjetivši Večernji list i Novu TV, odlučili smo u tjednu 50. godišnjice škole organizirati Medijski dan.
Istraživanje Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a provedeno u ožujku 2019. potvrđuje potrebu za medijskim obrazovanjem. Zaštita osobnih podataka i privatnosti na internetu, prepoznavanje lažnih vijesti i dezinformacija, provjeravanje izvora informacija te uvažavanje i poštovanje drugih ljudi, njihovih mišljenja i stavova u komunikaciji najvažniji su aspekti medijske pismenosti po mišljenju hrvatskih građana. Istraživanje je pokazalo kako je samo 8 % hrvatskih građana učilo kritički sagledavati medijske sadržaje. Upravo ovim temama bavili smo se tijekom našega prvog Medijskog dana. Interaktivno predavanje na temu Kako sačuvati privatnost i prepoznati lažnu vijest u virtualnom svijetu za učitelje su održali prof. dr. Danijel Labaš i prof. dr. Igor Kanižaj iz DKMK-a.
Volonteri DKMK-a za učenike trećih i četvrtih razreda održali su predavanje na temu Privatnost.
Učenici predmetne nastave imali su predavanje Stereotipni prikaz ljepote i vrijednosti u medijima. Nakon predavanja u zajedničkoj radionici na istu temu bilo je 30-ak učenika petih i šestih u jutarnjoj i isto tako sedmih i osmih razreda u popodnevnoj smjeni. Oni će kasnije na satu razrednika ili na satu hrvatskoga jezika ostalim učenicima u razredu prenijeti svoje dojmove i ono što su naučili.
Ostali učenici bili su na radionicama koje su za njih pripremili učitelji. Učenici razredne nastave posvetili su cijeli dan medijima i medijskoj pismenosti, a svaki učenik predmetne nastave prethodno je odabrao dvije radionice koje su mu bile najzanimljivije. Svojim nazivima sve su privlačile pažnju: Ja imam dobru lozinku, a ti?, Kopiranje ili krađa, Riječi mogu povrijediti, CSI – društvena igra, Stvaranje medijske kampanje, Krađa identiteta, Tko sam ja online, Pravilo tri izvora, Poštujmo različitosti, Znaš li na što pristaješ…
Učenici su nakon predavanja i radionica na kojima su bili ocijenili Medijski dan ocjenom 4,45! Visoka ocjena koju su dali obvezuje nas da Medijski dan organiziramo i sljedeće godine.
Izvješće sastavile Gordana Ljubas i Irina Maljcov |
Osnovna škola Ivana Meštrovića Zagreb |