26. rujna - Europski dan jezika
Na inicijativu Vijeća Europe, Europski dan jezika obilježava se svake godine od 26. rujna 2001. godine. Slave se bogata jezična i kulturna raznolikost Europe i europskog kontinenta, ali se i upozorava na potrebu zaštite manje raširenih jezika poput hrvatskoga te osvještava važnost višejezičnosti i učenja drugih stranih jezika, a ne samo engleskoga.
U izvanrednim okolnostima poput rata u Ukrajini, veliki broj djece prisiljen je napustiti svoje domove i škole. Dolaskom u Republiku Hrvatsku, učenicima koji ne govore hrvatski jezik, a uključuju se u obrazovni sustav sa željom da ostvare svoje pravo na školovanje, osigurava se pripremna nastava hrvatskoga jezika u trajanju od 70 školskih sati. Po završetku pripremne nastave učenici nerijetko i dalje imaju poteškoće u savladavanju nastavnih sadržaja i socijalizaciji s drugim učenicima koji ne razumiju njihov jezik.
Učenici koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Zajednica aktivnih građana (ZAG) i sami svakodnevno svjedoče problemima s kojima se susreću njihovi novi prijatelji iz razreda. Kako bismo ukazali na izazove s kojima se učenici stranci redovito susreću, odlučili smo povodom Europskog dana jezika provesti anketu u svim razredima naše škole i utvrditi koje sve jezike govore ili uče učenici naše škole. Nakon analize podataka, ugodno iznenađenje bila je brojnost od 18 različitih jezika, a neugodno spoznaja da su se neki učenici čak sramili reći da im hrvatski jezik nije materinski jezik. Kako bismo osnažili naše prijatelje iz klupa i ukazali im na bogatstvo koje zapravo posjeduju, prikazali smo jezično stablo naše škole sa svim jezicima koje učenici govore ili uče u školi ili izvan nje. Na plakatu su se mogle pročitati i različite zanimljivosti o europskim jezicima, njihovoj podjeli, pismu itd. Važno nam je podizanje svijesti o različitom jezičnom podrijetlu učenica i učenika u našoj školi i poticanje poštovanja prema svakom jeziku i njegovim govornicima. Želimo osvijestiti učenike o važnosti kontinuiranog učenja stranih jezika i njegovanju vlastitoga, s ciljem povećanja višejezičnosti i boljeg međukulturnog razumijevanja.
Učenici su kroz provedbu i analizu ankete osvijestili vrijednost višejezičnosti i važnost očuvanja manjih jezika zbog sve veće zastupljenosti engleskoga jezika u svakodnevnom životu i medijima. Kroz razgovor o učenicima iz Ukrajine i drugih ratom zahvaćenih država, učenici su shvatili koliko je njihova situacija teška te da se i mi moramo založiti za njih, njihova prava i osiguravanje njihovog osjećaja sigurnosti i uspjeha. U potrazi za daljnjim informacijama o pravima tzv. inojezičara, odnosno učenika stranaca koji ne govore hrvatski jezik, najavili smo se u posjet Uredu za ljudska prava i prava nacionalnih manjina jer oni znaju kako zaštititi i promicati temeljna ljudska prava te sprječavati diskriminaciju na osnovi jezika i pisma.
Također, među učenicima rodila se ideja o formiranju grupe učenika za pomoć vršnjacima u učenju jezika…
voditeljice Gordana Ljubas i Helena Mađer
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
MEŠTRI 2022.!
Naši Meštri najbolji školski list u Hrvatskoj 2021.!
MEŠTRI 2019.
UDŽBENICI ZA ŠK. GOD. 2023./24.
Odluka o odabiru udžbenika i drugih obrazovnih materijala u šk. god. 2023./24.
Odluka o odabiru udžbenika i drugih obrazovnih materijala s prilagodbom za šk. god. 2023./24.
Popis udžbenika šk. god. 2023./24.
Popis drugih obrazovnih materijala u šk. god. 2023./24.