preskoči na sadržaj
Čitamo mi u obitelji svi

 

Projekt ČITAMO MI, U OBITELJI SVI 2017/18. šk.god.

Naša Škola se i ove godine uključuje nacionalni projekt poticanja čitanja u osnovnim školama Čitamo mi, u obitelji svi u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara. Dio smo velike obitelji od 160  škola diljem Hrvatske koji sudjeluju u Projektu.

Svaki petak učenici 3. razreda u naprtnjači svojoj kući odnose sedam novih knjiga različite tematike namijenjene različitim dobnim skupinama.

Kroz pet dana učenici, roditelji, braća, sestre, bake, djedovi i drugi članovi obitelji zajedno provode vrijeme čitajući knjige iz naprtnjače te razgovaraju o pročitanome.

Ovim Projektom promičemo razvoj čitalačke vještine, elementa kompetencije „učiti kako učiti“ (prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu, a preuzeto prema Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December fo lifelong learning) i sastavnice cjeloživotnog učenja.

Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?

Nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Ove godine odabrali smo sedam zanimljivih knjiga, po jednu iz svake od sedam ponuđenih tematskih cjelina (1. Carstvo dječjih priča, 2. Obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove, 3. Isključivo za roditelje; zbirka priča, pjesama ili romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke,  4.  Slikovnica – obiteljska družionica,   5.  Mali istraživači, 6. Odgoj djece i mladih,  7. Igrom do boljeg čitanja - knjiga za bolje provođenje slobodnog vremena).

 

Projekt započinjemo 9. veljače 2018.god. kada će prvi učenik ili učenica trećeg razreda svojoj kući ponijeti ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle.

A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

U nastavku pročitajte nekoliko primjera dojmova iz Bilježnice koje su napisali naši učenici prošle godine:

Ja sam pročitala sve knjige, nema niti jedne koja mi se nije svidjela. „Borovnica“ je zabavna, a slikovnica „Kako je Findus bio mali i izgubio se“ je puna pustolovina. Knjiga „Leon Napoleon“ mi se je svidjela jer je posebna knjiga. „Vitezovi“ nam pripovijedaju kako je bilo našim precima i vitezovima u prošlosti, knjiga „Kako nacrtati lica“ je jako kreativna. Knjiga „Domovinski rat“ nam pripovijeda o domovinskom ratu.

Ja sam čitala svaki dan malo po malo, a moja mama je pročitala knjigu „Nesretni tinejdžeri“. Ja i mama smo čitale tako što bi svaku večer prije spavanja, čitale svaka u svom krevetu.

Sve u svemu, meni je ova organizacija Čitajmo mi u obitelji svi jako dobra i poučna, a te knjige bi mogle i drugu djecu potaknuti da više čitaju.

Jako volim ovu organizaciju!

učenica Zara Mileusnić, 3.b razred (boravak naprtnjače 7.4.-12.4.2017. god.)

 

Stigla torba puna knjiga

Primit se posla, moja je već briga.

Čitam, listam svakog dana

Od svega me već boli glava.

Svaki redak, svako slovo

Pažljivo pročitam već nanovo.

Volim čitat i proučavat

I o sadržajima raspravljat.

Spavanje je već blizu

i knjige opet k meni stižu.

Mama čita red po red

nježne riječi, vedar tekst.

Oči tonu u lagan san,

a ja jedva čekam novi dan!

učenica Leonarda Sraka, 3.b razred (boravak naprtnjače 31.3.-5.4.2017. god.)

 

Ruksak sam donio

I zato pjesmu oslobodio.

Ruksak ovaj je baš fora

i super je što u njemu nema

nikakvih noćnih mora.

Evo držim ti figu

tak da s njim ne upadneš

u neku veliku brigu.

Ruksak je baš odličan

pa nemoj onda bit ironičan.

učenik Damjan Dominković, 3.c razred (boravak naprtnjače 19.10.-25.10.2016. god.)   

 

Volim čitati

Ako će te mene pitat

Je li ja volim čitati?

Moj odgovor je da,

Jer čitati obožavam ja.

Knjige ti maštu bude

Neke su čarobne, a neke lude.

Knjige mi uljepšavaju dan

Uz njih često utonem u san.

učenica Nika Rukavina, 3.a razred (boravak naprtnjače 13.3.-17.3.2017. god.)

Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku, tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Lusio, Naklada Semafora, Naklada Slap, Planet Zoe i Školska knjiga.

Više o Projektu.

Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalendar
« Veljača 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji



Školska kuhinja

Raspored prehrane za mjesec prosinac

 

Priloženi dokumenti:
jelovnik veljaca 2018.docx


Tražilica



Školske novine


Poveznice

 

 





preskoči na navigaciju