BAJKOVITI SVJETOVI U ŠESTIM RAZREDIMA
Učenici 6. a i 6. b razreda tijekom listopada istraživali su bajke. Sjetili su se svojih omiljenih klasičnih bajki koje su im čitali roditelji, osuvremenili ih, ali zadržali temeljni sukob dobra i zla, elemente nestvarnoga, pobjedu dobra te iz svake bajke izvukli pouku.
SUVREMENA CRVENKAPICA
Jednoj je djevojčici baka kupila crvenu kapicu pa je svi zbog toga zovu Crvenkapica. Majka je zamolila Crvenkapicu da bolesnoj baki odnese kolače. Također ju je upozorila da ne razgovara sa strancima.
Crvenkapica je krenula električnim romobilom. Na putu do bake na mobitel joj je došla sumnjiva poruka. Poruku je poslao vuk koji joj je želio ukrasti novce. U poruci je pisalo da se traže donacije za beskućnike. Crvenkapica se sjetila majčinih riječi da ne razgovara sa strancima pa je ignorirala poruku i nastavila se voziti prema baki. Kada je vuk shvatio da mu plan nije upalio, odlučio se obući kao baka i ukrasti novce Crvenkapici. Vuk je stigao do bake prije Crvenkapice. Zavezao je baku i stavio ju u ormar. Kada je Crvenkapica došla u bakinu kuću, odmah je uzela mobitel i počela gledati slike na Instagramu. Zatim se sjetila zašto je tamo došla te je ušla u bakinu sobu i pozdravila ju. Crvenkapica bi na trenutak pogledala baku, ali bi brzo vratila pogled na mobitel.
Crvenkapica je pitala: „Bako, zašto imaš tako dlakavo lice?”
Vuk joj reče: „Nisam se našminkala.”
Zatim pita: „Bako, zašto imaš tako velike i šiljaste zube?”
Vuk joj odgovori: „Uzela sam novu protezu.”
Bilo je očito da je to vuk, no Crvenkapica se koncentrirala na slatke videe mačaka. Baka odnosno vuk je rekao da je pripremio kolače u drugoj sobi. Kada je Crvenkapica ušla u sobu, vuk ju je zaključao unutra. Vuk je uzeo sav novac koji je našao u Crvenkapičinoj torbi i pobjegao. Iako zaglavljena u sobi, Crvenkapica je imala rješenje. Sa sobom je srećom imala mobitel te je nazvala policiju. Policajac je oslobodio Crvenkapicu i baku te je pronašao vuka i uhitio ga.
Crvenkapica je naučila da ne može cijelo vrijeme biti na mobitelu zato što postoji i stvarni svijet koji je važniji od virtualnog.
Mislav Perša, 6. a
KORONKAPICA
Bila jednom jedna djevojčica i zvala se Crvenkapica.
Imala je baku koja je živjela na drugom kraju grada. Crvenkapica je taman htjela ići odnijeti svojoj baki hranu, ali se osjećala loše pa je napravila test za koronu. Bila je pozitivna. Naručila je Glovo za svoju baku. Glovo vozač krenuo je prema bakinoj kući, ali ga je zaskočio vuk i pojeo. Vuk se zatim presvukao u vozačevo odijelo. Na putu je dobio koronu pa kad je došao k baki, bio je preslab da išta napravi. Bakica je bila u redu jer je bila cijepljena tri puta. Uzela je hranu i nazvala je Službu za kontrolu životinja.
Odveli su vuka k veterinaru i svi su sretno živjeli (osim vuka).
Jan Kuhinek, 6. a
Na kraju mjeseca čitali su Priče iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić, a jedan od zadataka za rad u skupini bio je izraditi društvenu igru koja će tematski biti povezana s bajkama Ribar Palunko i njegova žena, Kako je Potjeh tražio istinu, Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica te Sunce Djever i Neva Nevičica.
Društvene igre izrađivali su klasičnim (standardnim) priborom: kartonom, papirima, flomasterima i sl., ali gotove igre nisu bili klasične ni standardne. Pravi su to umjetnički ostvaraji pa čekamo poziv proizvođača kojima ćemo prodati licencu😊
Neke igre imaju isti naziv kao i polazna bajka, a neke imaju svoje nove maštovite nazive: Nevičico, požuri se, Čađavo polje, Palunkova pustolovina, Potjeh traži odgovor, Narančastika, Jagorova pustolovina. Predstavnici skupina predstavili su razredu igrice i objasnili pravila, a svi nestrpljivo čekamo sat igranja naših društvenih igara.
Završetak druženja s bajkama predviđen je na još jednim Pričama u sumrak 11. 11. 2022.
Gordana Ljubas, prof.