Školska zadaća ili zadaćnica?
Svake nam školske godine učenici postavljaju isto pitanje: »Kada pišemo zadaćnicu?«
Mi odgovaramo: »Pišete školsku zadaću!«
Što pišu?
Učenici u bilježnicu koju zovemo zadaćnica pišu pisani sastavak na zadanu temu koji se zove školska zadaća. U školskoj godini pišu se dvije školske zadaće. U svakom obrazovnom razdoblju jedna.
Školska zadaća je pisani sastavak na zadanu temu koja je povezana s gradivom književnosti i jezičnoga izražavanja, a može biti i slobodna tema prikladna dobi učenika i njihovim životnim spoznajama. Sastavak mora imati tri kompozicijska dijela: uvod, razradbu i zaključak koji moraju biti vidljivi i u pisanom izražavanju, odnosno svaki dio se uvlači dva prsta. Redovi se ne preskaču!
U uvodu se kratko predstavi tema o kojoj će se pisati. U razradbi se izabrana tema detaljno razrađuje. Treba paziti da se rečenice misaono povezuju u jednu cjelinu. Tijekom pisanja učenici se trebaju izražavati cjelovitim rečenicama, uvažavati gramatička i pravopisna pravila, izbjegavati uporabu riječi iz razgovornoga jezika. U zaključku učenik daje kratak sažetak na tvrdnju koju je iznio u uvodu.
Na taj se način sastavak oblikuje u jednu kompozicijsku i misaonu cjelinu.
Školska zadaća piše se samo na lijevu stranicu, desna služi za ispravak. Školska zadaća piše se plavom ili crnom kemijskom olovkom s postojanom tintom, a ne s Piši-briši.
UPUTE ZA PISANJE ŠKOLSKE ZADAĆE:
1. Odaberi temu s kojom se možeš poistovjetiti ili o kojoj već imaš stvoreno neko mišljenje.
2. Pri oblikovanju sastavka prvi red uvoda, razradbe i zaključka uvuci dva prsta.
3. Izbjegavaj dugačke i nejasne rečenice te ponavljanje istih riječi i izraza.
4. U zaključku nemoj pisati rečenice: I to je to, Evo tako je bilo, Kraj, Ne znam više što pisati, To bi bilo sve od mene, a u uvodu: Ustao sam se, umio, oprao zube... Nemoj koristi izraze poput: i tako dalje, na primjer, i onda, i tako, išao sam... Ne počinji rečenicu riječju Ja niti počinji više rečenica istom riječi.
5. Pazi na PRAVOPIS - ije/je/e/i, č/ć, sa/s, ka/k, veliko početno slovo, rastavljanje riječi na kraju retka, sastavljeno i rastavljeno pisanje riječi - posebno niječnice ne. Trebali bi se jasno vidjeti dijakritički znakovi (crtice na č, ć, š, ž, đ, ž).
6. Piši pisanim slovima, uredno i čitljivo.
Vaše profesorice: Snježana Akrap, Kristina Dilica, Aelita Jurak i Gordana Ljubas