preskoči na sadržaj
Vijesti

Osvrt na školovanje, Tina Jelaković, 8. a

Prvog dana škole uopće se ne sjećam. Svi u mom razredu znaju s kim su sjedili i što su točno nosili, koliko su ih puta i u kojim pozama roditelji fotografirali. Jedino čega se sjećam je da sam bila vrlo uzbuđena.                 

U vrtiću sam uvijek prijevremeno dovršavala zadatke, a htjela sam još raditi te mi je već postalo dosadno od sporog tempa rada. Škola je za mene bila nešto čemu sam se nadala godinama, mjesto na kojem sam planirala sklopiti brojna doživotna prijateljstva, zabaviti se i steći vrijedno znanje. Ne mogu reći da su se sva moja očekivanja ostvarila u potpunosti, ali sumnjam da itko može. Počelo je vrlo tipično za školu. Niži razredi su bili zahtjevni, ali zabavni. Među učenicima još nije bilo velikih ozbiljnih svađa, nitko još nije bio sposoban smisliti i držati se nekog specifičnog stajališta, a svima se svijet još vrtio oko gledanja jutarnjih crtanih filmova i igranja supertalenta te nam je najobičnija tablica množenja bila nezamislivo teška. Odmah sam se odlučila truditi u nastavi, možda zbog toga što su to moji roditelji očekivali od mene i što su me oduvijek podupirali, a možda jer sam imala potrebu dokazati se što sam tada mislila da je moguće jedino dobrim rezultatima na testovima. Krenula sam više raditi i često se javljati, puno sam učila i išla na dodatne sate. Često mi se to nije dalo i više sam puta htjela odustati. Definitivno je bilo teško truditi se, pogotovo kad su drugi uz manje rada i više zabave dobivali jednake rezultate kao i ja.


Međutim, uskoro mi je postalo jasno da nije stvar u rezultatima, da nema ograničen broj petica na svakom testu i da je lijepo kada ih ima što više jer to znači da je više osoba sretno. Teško je bilo kao dijete shvatiti da se ne treba svađati i gubiti prijateljstva oko toga. Ocjene su važne za budućnost, ali zasigurno ne pokazuju nečije znanje ili njegov manjak. I dalje marim za ocjene, ali sa sigurnošću mogu reći da sam u potpunosti shvatila da one ne definiraju nekog kao osobu. Kad sam krenula tako razmišljati, odlučila sam raditi i učiti za sebe, ne samo za ocjene i ispunjavanje tuđih očekivanja. U tome su mi najviše pomagali profesori. Bili su tu uz mene, ispravljali su me i poticali da dostignem svoj potencijal.

Tijekom vremena naučila sam cijeniti znanje i sva na njemu stečena iskustva dok sam radila na njegovom nadograđivanju. Glavna poanta znanja je da nas ono oblikuje i čini nas snalažljivima. Često se na njega gleda kao usporedbu tko je bolji ili lošiji, tko se sjeća nekog datuma iz povijesti ili formule iz kemije, ali znanje je važno i za razvoj osobnosti i pronalazak interesa. Imala sam više znanja nego što je bilo nužno za ocjenu odličan, i to onog trajnog o kojem se stalno danas priča na kojeg sam bila ponosna i koje me osobno zanimalo, što je upravo ono što sam tražila. Išla sam na brojna natjecanja tijekom godina, naučila sam uživati u tom okruženju u kojem se nisam pretjerano isticala svojim rezultatima. Osnovna nas škola treba naučiti nečemu i potaknuti da se trudimo i iskorištavamo svoj potencijal, ali u njoj se također trebamo zabaviti i raditi na sebi kao osobi.

Školovanje mi je bilo zanimljivo iskustvo, ali je ujedno bilo puno prepreka i teških uspona, suprotno čestom vjerovanju da je odlikašima lagano. S vremenom sam ipak naučila cijeniti stečeno obrazovanje. Da mogu vratiti vrijeme, vjerojatno bih željela dosta toga promijeniti, ali činjenica je da svaka odluka, svaki tračak truda uložen i ne uložen, bio on primjetan i cijenjen ili ne, svako prijateljstvo koje postoji ili pak više ne, svaka primjedba, pohvala ili komentar, sve je to utjecalo na osobu koja sam danas. Iz osnovne izlazim s većim znanjem i boljim poznavanjem sebe, s par bliskih prijatelja i brojnim korisnim iskustvima.

Nedavno sam pisala esej o trudu i uspjehu gdje je zaključak bio da je bolje truditi se nego se držati linije prosjeka. Sad znam da je moj trud bio prepoznat i drago mi je da s tim priznanjem završavam posljednju godinu osnovne škole koja će mi sigurno zauvijek ostati u sjećanju.

Tina Jelaković, 8. a



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Irina Maljcov   datum: 15. 5. 2020.

 


Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


 

 


Školska kuhinja

Raspored prehrane za mjesec: SVIBANJ

 

Priloženi dokumenti:
Jelovnik svibanj.odt


Tražilica

Školske novine

Poveznice

 

 





preskoči na navigaciju