preskoči na sadržaj
Vijesti

Meštri za rodnu ravnopravnost 2024./2025.

I ove školske godine naše učenice i učenici sudjelovali su u projektu Kutija promjena.

Aktivnosti projekta odnose se na odgoj i obrazovanje o rodnoj ravnopravnosti i za rodnu ravnopravnost, a provodile su se na redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima.

 

 


STEM-ice u Kutiji promjena

Učiteljice Perica Vulić Vočanec i Marijana Galušić osmislile su projekt za osnaživanje djevojčica u STEM područjima. Projekt je prepoznalo i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih te mu dodijelilo 4000 eura za nabavu didaktičkih materijala – LEGO Spike i Prime setova i Codey Rockey robota.

Projekt STEM-ice provodio se tijekom školske godine s ciljem poticanja interesa djevojčica za područja znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM). U projektu je sudjelovalo sedam darovitih učenica trećih razreda koje su redovito pohađale radionice organizirane u 18 dvosatnih susreta. Aktivnosti su bile podijeljene u dva dijela: prvi je bio posvećen radu s LEGO Spike Essentials i LEGO Spike Prime kompletima, dok su se u drugom dijelu učenice upoznavale s programiranjem Codey Rocky robota i drugim elementima programiranja.

Tijekom radionica, djevojčice su razvijale logičko razmišljanje, vještine suradnje, kreativnost i rješavanje problema. Poseban naglasak stavljen je na aktualnu temu međunarodnog STEAM istraživačkog projekta First Lego League, u sklopu kojeg su učenice istraživale odabrani izazov i stvarale vlastita inovativna rješenja. Kroz timski rad osmislile su, izgradile i programirale vlastite modele, pritom razvijajući i svoje prezentacijske vještine.

Svaka radionica uključivala je i učenice ostalih razreda, od 1. do 4., uključujući i učenike iz posebnih odjela, kojima su STEM-ice predstavljale svoj rad i poticale ih na sudjelovanje. Time je projekt imao širi učinak na školsku zajednicu i pridonio popularizaciji STEM područja među mlađim učenicima. Takvom organizacijom rada, u projektu je sudjelovalo ukupno 170 učenica. Također, radionice su bile otvorene za učitelje i stručne suradnike koji su mogli dobiti uvid u mogućnosti primjene tehnologije u nastavi.

Rezultati projekta prezentirani su na Carnetovoj konferenciji CUC u Rovinju, na panoima u holu škole, u školskom časopisu Meštri te na mrežnoj stranici škole. Djevojčice su pokazale velik interes i napredak, a projekt je kod njih dodatno potaknuo samopouzdanje u području tehnologije i znanosti. Posebno je važno istaknuti kako je projekt uspješno razbio stereotipe o spolu i zanimanjima te pokazao da djevojčice podjednako uspješno mogu sudjelovati i voditi u STEM aktivnostima.

Zaključno, projekt STEM-ice bio je vrlo uspješan i dobro prihvaćen među učenicima, učiteljima i roditeljima. Pružio je dragocjeno iskustvo učenja kroz igru, istraživanje i suradnju, a učenice su s velikim entuzijazmom izrazile želju za nastavkom sličnih aktivnosti i sljedeće školske godine. Planira se nastavak i proširenje projekta uključivanjem većeg broja učenica te sudjelovanjem na natjecanjima i izložbama inovacija. Projekt je postavio čvrste temelje za daljnje poticanje djevojčica u STEM području.

Aktivnosti učeničke zadruge

Učenička zadruga Eko Meštri u školskoj godini 2024./2025. sastojala se od osam sekcija koje se bave zaštitom okoliša, održivim razvojem, poduzetništvom i izradom kreativnih uporabnih i ukrasnih predmeta od prirodnih materijala.

Učiteljica Helena Mađer vodila je sekciju Mladi poduzetnici. Unutar te sekcije za učenike predmetne nastave okupilo se 20 učenica 5. razreda koje su učile o novcu, radu, ulaganju, proizvodnji, prodaji, dobiti i marketingu. Učenice su samostalno izrađivale proizvode od vune, voska i drveta, određivale im cijenu, fotografirale proizvode i izrađivale oglase za internetsku trgovinu i Facebook stranicu, procjenjivale financijsku isplativost proizvodnje i utrošenoga vremena, ali i vrijednost recikliranja u kontekstu zaštite okoliša. Osobno su na prodajnim izložbama kupcima nudile svoje proizvode, prodavale ih, naplaćivale i računale ukupnu dobit. Nakon prodaje sudjelovale su u inventuri i razradi daljnjih poslovnih planova. Učenice su također izradile vunene lutke i scenografiju za dvije lutkarske predstave za koju su napisale scenarij, prevele ga na njemački i engleski jezik te snimile prilagođenu božićnu bajku Vuk i tri praščića – o prijateljstvu, podršci i razumijevanju te postavile lutkarsku predstavu Zelenkapica na tri jezika na Zrinjevcu u sklopu programa 22. smotre učeničkih zadruga Grada Zagreba – o zaštiti okoliša, recikliranju i međusobnoj suradnji. Učenice su samostalno vodile radionicu heklanja za posjetitelje na manifestaciji. Također, posjetile su Muzej novca Moneterra u kojemu su učile o povijesti novca, valutama, investiranju, inflaciji i bankarstvu. Imale su priliku izraditi zamišljenu novčanicu s vlastitim likom.

Razvijajući poduzetništvo kod učenica mlađe dobi, stvaraju se temelji za samosvjesne i samostalne osobe koje će biti financijski neovisne i rodno ravnopravne kada stupe na tržište rada.

Rodna (ne)ravnopravnost u povijesti

Učiteljica Petra Pajtak pripremala je i vodila aktivnosti povijesne i suvremene tematike s petim i sedmim razredima.

Učenice i učenici posjetili su izložbu „Rad i otpor – slučaj tekstilne industrije“, na kojoj su učili o položaju radnika (većinom žena) u tekstilnoj industriji u Hrvatskoj od 19. stoljeća do danas. Posjetili_e su i Memorijalni stan Marije Jurić Zagorke, gdje su učili o njezinom životu i značajnim postignućima, ali i o preprekama s kojima se suočavala, kao i o položaju žena u njezino vrijeme. 

Učenici_e su istraživali_e i analizirali_e zastupljenost žena i muškaraca u školskim udžbenicima. Upoznavali su, istraživali i predstavljali doprinose značajnih žena vladarica, aktivistkinja, znanstvenica, izumiteljica i umjetnica u povijesti. Upoznali_e su se s različitim ulogama i pravima žena i muškaraca kroz povijest, koristeći se tekstovima i ilustracijama, kratkim video-zapisima i igranim filmovima koji su bili poticaj za razgovor.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Tomislav Cvitković   datum: 7. 7. 2025.

 


Kalendar
« Srpanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


 

 


Školska kuhinja

Raspored prehrane za mjesec: LIPANJ

 

Priloženi dokumenti:
Jelovnik lipanj (3).odt


Tražilica



Školske novine

Poveznice

 

 





preskoči na navigaciju