Meštri za rodnu ravnopravnost 2024./2025.
I ove školske godine naše učenice i učenici sudjelovali su u projektu Kutija promjena.
Aktivnosti projekta odnose se na odgoj i obrazovanje o rodnoj ravnopravnosti i za rodnu ravnopravnost, a provodile su se na redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima.
STEM-ice u Kutiji promjena
Učiteljice Perica Vulić Vočanec i Marijana Galušić osmislile su projekt za osnaživanje djevojčica u STEM područjima. Projekt je prepoznalo i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih te mu dodijelilo 4000 eura za nabavu didaktičkih materijala – LEGO Spike i Prime setova i Codey Rockey robota.
Projekt STEM-ice provodio se tijekom školske godine s ciljem poticanja interesa djevojčica za područja znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM). U projektu je sudjelovalo sedam darovitih učenica trećih razreda koje su redovito pohađale radionice organizirane u 18 dvosatnih susreta. Aktivnosti su bile podijeljene u dva dijela: prvi je bio posvećen radu s LEGO Spike Essentials i LEGO Spike Prime kompletima, dok su se u drugom dijelu učenice upoznavale s programiranjem Codey Rocky robota i drugim elementima programiranja.
Tijekom radionica, djevojčice su razvijale logičko razmišljanje, vještine suradnje, kreativnost i rješavanje problema. Poseban naglasak stavljen je na aktualnu temu međunarodnog STEAM istraživačkog projekta First Lego League, u sklopu kojeg su učenice istraživale odabrani izazov i stvarale vlastita inovativna rješenja. Kroz timski rad osmislile su, izgradile i programirale vlastite modele, pritom razvijajući i svoje prezentacijske vještine.
Svaka radionica uključivala je i učenice ostalih razreda, od 1. do 4., uključujući i učenike iz posebnih odjela, kojima su STEM-ice predstavljale svoj rad i poticale ih na sudjelovanje. Time je projekt imao širi učinak na školsku zajednicu i pridonio popularizaciji STEM područja među mlađim učenicima. Takvom organizacijom rada, u projektu je sudjelovalo ukupno 170 učenica. Također, radionice su bile otvorene za učitelje i stručne suradnike koji su mogli dobiti uvid u mogućnosti primjene tehnologije u nastavi.
Rezultati projekta prezentirani su na Carnetovoj konferenciji CUC u Rovinju, na panoima u holu škole, u školskom časopisu Meštri te na mrežnoj stranici škole. Djevojčice su pokazale velik interes i napredak, a projekt je kod njih dodatno potaknuo samopouzdanje u području tehnologije i znanosti. Posebno je važno istaknuti kako je projekt uspješno razbio stereotipe o spolu i zanimanjima te pokazao da djevojčice podjednako uspješno mogu sudjelovati i voditi u STEM aktivnostima.
Zaključno, projekt STEM-ice bio je vrlo uspješan i dobro prihvaćen među učenicima, učiteljima i roditeljima. Pružio je dragocjeno iskustvo učenja kroz igru, istraživanje i suradnju, a učenice su s velikim entuzijazmom izrazile želju za nastavkom sličnih aktivnosti i sljedeće školske godine. Planira se nastavak i proširenje projekta uključivanjem većeg broja učenica te sudjelovanjem na natjecanjima i izložbama inovacija. Projekt je postavio čvrste temelje za daljnje poticanje djevojčica u STEM području.
Aktivnosti učeničke zadruge
Učenička zadruga Eko Meštri u školskoj godini 2024./2025. sastojala se od osam sekcija koje se bave zaštitom okoliša, održivim razvojem, poduzetništvom i izradom kreativnih uporabnih i ukrasnih predmeta od prirodnih materijala.
Učiteljica Helena Mađer vodila je sekciju Mladi poduzetnici. Unutar te sekcije za učenike predmetne nastave okupilo se 20 učenica 5. razreda koje su učile o novcu, radu, ulaganju, proizvodnji, prodaji, dobiti i marketingu. Učenice su samostalno izrađivale proizvode od vune, voska i drveta, određivale im cijenu, fotografirale proizvode i izrađivale oglase za internetsku trgovinu i Facebook stranicu, procjenjivale financijsku isplativost proizvodnje i utrošenoga vremena, ali i vrijednost recikliranja u kontekstu zaštite okoliša. Osobno su na prodajnim izložbama kupcima nudile svoje proizvode, prodavale ih, naplaćivale i računale ukupnu dobit. Nakon prodaje sudjelovale su u inventuri i razradi daljnjih poslovnih planova. Učenice su također izradile vunene lutke i scenografiju za dvije lutkarske predstave za koju su napisale scenarij, prevele ga na njemački i engleski jezik te snimile prilagođenu božićnu bajku Vuk i tri praščića – o prijateljstvu, podršci i razumijevanju te postavile lutkarsku predstavu Zelenkapica na tri jezika na Zrinjevcu u sklopu programa 22. smotre učeničkih zadruga Grada Zagreba – o zaštiti okoliša, recikliranju i međusobnoj suradnji. Učenice su samostalno vodile radionicu heklanja za posjetitelje na manifestaciji. Također, posjetile su Muzej novca Moneterra u kojemu su učile o povijesti novca, valutama, investiranju, inflaciji i bankarstvu. Imale su priliku izraditi zamišljenu novčanicu s vlastitim likom.
Razvijajući poduzetništvo kod učenica mlađe dobi, stvaraju se temelji za samosvjesne i samostalne osobe koje će biti financijski neovisne i rodno ravnopravne kada stupe na tržište rada.
Rodna (ne)ravnopravnost u povijesti
Učiteljica Petra Pajtak pripremala je i vodila aktivnosti povijesne i suvremene tematike s petim i sedmim razredima.
Učenice i učenici posjetili su izložbu „Rad i otpor – slučaj tekstilne industrije“, na kojoj su učili o položaju radnika (većinom žena) u tekstilnoj industriji u Hrvatskoj od 19. stoljeća do danas. Posjetili_e su i Memorijalni stan Marije Jurić Zagorke, gdje su učili o njezinom životu i značajnim postignućima, ali i o preprekama s kojima se suočavala, kao i o položaju žena u njezino vrijeme.
Učenici_e su istraživali_e i analizirali_e zastupljenost žena i muškaraca u školskim udžbenicima. Upoznavali su, istraživali i predstavljali doprinose značajnih žena vladarica, aktivistkinja, znanstvenica, izumiteljica i umjetnica u povijesti. Upoznali_e su se s različitim ulogama i pravima žena i muškaraca kroz povijest, koristeći se tekstovima i ilustracijama, kratkim video-zapisima i igranim filmovima koji su bili poticaj za razgovor.
« Srpanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
MEŠTRI 2024.!
MEŠTRI 2023.!
MEŠTRI 2022.!
Naši Meštri najbolji školski list u Hrvatskoj 2021.!
MEŠTRI 2019.
UDŽBENICI
Obavijest o nabavi besplatnih radnih materijala šk. god. 2025./26.
Popis udžbenika šk. god. 2025./26.
Odluka o odabiru udžbenika i drugih obrazovnih materijala u šk. god. 2023./24.
Odluka o odabiru udžbenika i drugih obrazovnih materijala s prilagodbom za šk. god. 2023./24.