Program javnih potreba u osnovnom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2016.
Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12 - pročišćeni tekst, 94/13 i 152/14) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09, 10/10, 4/13, 24/13 i 2/15), Gradska skupština Grada Zagreba, na 35. sjednici, 22. prosinca 2015., donijela je
PROGRAM
javnih potreba u osnovnom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2016.
LINK:
1. PRODUŽENI BORAVAK
Plan: 39.302.531,00 kuna
Suvremeni način života nameće sve većem broju roditelja potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon završetka redovite nastave te nameće potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Produženi boravak kao neobvezan oblik odgojno-obrazovnog rada, namijenjen učenicima razredne nastave, koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti, zasigurno je jedan od modela kojim se kvalitetno i sustavno rješava navedeni problem, osobito u urbanim sredinama.
Osnovne škole organiziraju produženi boravak za potrebe svojih učenika, a iznimno i za učenike izvan svoga upisnog područja. Organizira se za učenike I., II., III. i iznimno IV. razreda.
Osnovne škole, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja dostavljaju ovom uredu na kraju svake školske godine prijedlog ustroja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za iduću školsku godinu vodeći pri tome računa o prostornim, kadrovskim i drugim organizacijskim uvjetima.
O organizaciji programa produženog boravka odlučuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport na osnovi obrazloženog prijedloga svake škole.
Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka ustrojava se, u pravilu, od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina), a iznimno za učenike više razreda (kombinirana odgojno-obrazovna skupina).
Sukladno sredstvima osiguranim u Proračunu Grada Zagreba kao i sredstvima koja uplaćuju roditelji učenika uključenih u program produženog boravka, osiguravaju se materijalni uvjeti za plaće, naknade i troškove prijevoza učitelja koji realiziraju program produženog boravka. U školskoj godini 2015./2016. program produženog boravka organiziraju 494 učitelja razredne nastave za potrebe 11.905 učenika, raspoređenih u 494 odgojno-obrazovne skupine produženog boravka u 107 osnovnih škola, što je povećanje za 4 osnovne škole, 997 učenika i 34 odgojno-obrazovne skupine u odnosu na školsku godinu 2014/2015. Također treba napomenuti da Grad Zagreb prvi put sufinancira rad jednog učitelja u jednoj odgojno-obrazovnoj skupini za 15 učenika Osnovne škole Velika Mlaka a koji imaju prebivalište u Gradu Zagrebu.
Sukladno odredbama Državnoga pedagoškog standarda osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine 63/08 i 90/10), nastava za učenike u odgojno-obrazovnim skupinama produženog boravka organizira se u prijepodnevnim satima, a ostale aktivnosti nakon završetka nastave.
Dnevno trajanje produženog boravka je od 12,00 do 17,00 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim, kadrovskim i prostornim uvjetima.
Program produženog boravka provodi se:
- od 12,00 do 14,00 sati učenici provode slobodno vrijeme (objed, odmor), a
- od 14,00 do 17,00 sati, odnosno do dolaska roditelja, za učenike je organiziran samostalni rad u kojem oni pod vodstvom učitelja/ice izrađuju domaće zadaće, samostalno uče i izrađuju ostale zadatke, sukladno svojim interesima.
Ovaj je rad usuglašen s nastavnim programom a metode rada učitelja i učenika u odgojno-obrazovnom radu identične su metodama rada redovite nastave. Slobodne aktivnosti podrazumijevaju učiteljevu slobodu kreiranja, smisao za stvaralaštvo, a istodobno su i uspješan poticaj za angažiranje učenika za rad izvan redovite nastave. Učitelji razredne nastave koji provode produženi boravak sklapaju sa školom ugovor o radu te imaju ista prava i obveze kao i drugi učitelji škole.
Prioritet pri uključivanju u produženi boravak imaju:
- djeca čija su oba roditelja zaposlena ili dijete/djeca zaposlenoga samohranog roditelja, koji koriste pravo na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi;
- djeca invalida Domovinskog rata, ako je drugi roditelj zaposlen;
- djeca s teškoćama u razvoju;
- djeca bez roditelja ili zanemarenoga roditeljskog staranja;
- djeca koja žive u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima;
- djeca koja primaju dječji doplatak.
Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno staratelji učenika dostavljaju školi. Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih, kadrovskih i drugih organizacijskih uvjeta ne može povećati broj odgojno-obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi navedenih kriterija.
Za 2016. planira se jedinstven mjesečni iznos sudjelovanja roditelja učenika u cijeni programa produženog boravka, i to:
- za učenike I., II. i III. razreda - 200,00 kuna,
- za učenike IV. razreda - 350,00 kuna.
Iznos sudjelovanja roditelja u cijeni programa plaća se za 10 mjeseci (rujan - lipanj) i može se umanjiti samo ako roditelji ostvaruju olakšice u plaćanju utvrđene ovim programom.
Olakšice u plaćanju imaju roditelji učenika s prebivalištem na području Grada Zagreba za:
- dijete osobe s invaliditetom (100% i 90%) - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa,
- dijete osobe s invaliditetom (od 80% do 60%) - plaća 50% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,
- dijete osobe s invaliditetom (50% i manje) - plaća 75% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,
- treće i svako daljnje dijete iste obitelji u programu produženog boravka - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa,
- drugo dijete iste obitelji u programu produženog boravka - plaća 75% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,
- dijete samohranog roditelja - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,
- dijete čija se obitelj koristi pravom na zajamčenu minimalnu naknadu u sustavu socijalne skrbi - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa.
Osnovne škole će utvrditi pravo na olakšice u plaćanju na temelju sljedećih dokaza:
1. dokaz o prebivalištu djeteta:
uvjerenje MUP-a o prebivalištu djeteta ili pisana privola roditelja da gradska školska ustanova može sama - preko nadležnog gradskog ureda provjeriti podatak o prebivalištu djeteta u evidenciji prebivališta i boravišta građana;
2. dokazi o samohranosti roditelja:
rodni list djeteta, smrtni list za preminulog roditelja/staratelja ili potvrda o nestanku drugog roditelja/staratelja ili rješenje Centra za socijalnu skrb o privremenom uzdržavanju djeteta;
3. dokaz o statusu osobe s invaliditetom i postotku invalidnosti:
rješenje o statusu invalida Domovinskog rata s podatkom o postotku invalidnosti, odnosno rješenje o statusu osobe s invaliditetom i postotku invalidnosti;
4. dokazi o pravu na zajamčenu minimalnu naknadu:
rješenje centra za socijalnu skrb o pravu na zajamčenu minimalnu naknadu.
Ako roditelj, odnosno staratelj učenika ostvaruje olakšicu po više osnova, primjenjuje se jedna olakšica koja je za roditelja najpovoljnija.
Iznos sudjelovanja roditelja/staratelja učenika u cijeni programa produženog boravka utvrđuju osnovne škole na temelju dostavljene dokumentacije, a prije potpisivanja ugovora što ga osnovna škola sklapa s roditeljem/starateljem učenika za svaku školsku godinu.
Sredstva za opremanje produženog boravka raspoređuju se na osnovi iskazanih potreba škole u okviru sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba, za 2016.
3. SUFINANCIRANJE PREHRANE
Plan: 26.000.000,00 kuna
Sve osnovne škole dužne su osigurati prehranu učenika. U zagrebačkim osnovnim školama sufinancira se prehrana za oko 41.500 učenika.
Cijena mliječnog obroka iznosi 5,00 kuna, ručka 9,00 kuna, a užine 2,50 kuna. Učenici ostvaruju pravo na sufinanciranje cijene obroka, sukladno utvrđenim kriterijima i mjerilima iz ovog programa. Razlika sredstava do utvrđene pune cijene besplatnih i sufinanciranih obroka, školi se doznačuje iz proračunskih sredstava.
Sufinanciranjem cijene obroka obuhvaćeni su svi korisnici školske prehrane, i to:
A. Pravo na besplatni: mliječni obrok, ručak i užinu imaju učenici:
- čija je obitelj korisnik zajamčene minimalne naknade;
- čiji su roditelji (odnosi se na oba roditelja, odnosno samohranog roditelja) nezaposleni i redovno su prijavljeni Zavodu za zapošljavanje ili zadnja dva mjeseca nisu primili plaću;
- djeca invalida Domovinskog rata;
- djeca osoba s invaliditetom (100% i 90%).
U pravilu se ručak i užina organiziraju za djecu koja su uključena u program produženog boravka. Učenici ove kategorije sufinanciranja prehrane, izvan produženog boravka, mogu konzumirati besplatni ručak i užinu, ako to škola može organizirati.
B. Učenici koji primaju dječji doplatak imaju pravo na sufinancirane obroke, i to na:
- sufinancirani mliječni obrok,
- sufinancirani ručak i užinu (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).
Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se na temelju rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak, i to:
- uz popust od 86,00%, odnosno cijena iznosi 0,70 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/1., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/1.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu (Narodne novine 94/01, 138/06, 107/07, 37/08, 61/11, 112/12 i 82/15);
- uz popust od 65,00 %, odnosno cijena iznosi 1,75 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/2. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/2.) Zakona o doplatku za djecu;
- uz popust od 50,00 %, odnosno cijena iznosi 2,50 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/3. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/3.) Zakona o doplatku za djecu.
Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se na temelju rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak, i to:
- uz popust od 85,56%, odnosno cijena iznosi 1,30 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/1., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/1.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;
- uz popust od 63,89%, odnosno cijena iznosi 3,25 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/2. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/2.) Zakona o doplatku za djecu;
- uz popust od 50,00%, odnosno cijena iznosi 4,50 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/3. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/3.) Zakona o doplatku za djecu.
Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.
Učenici ove kategorije sufinanciranja prehrane, izvan produženog boravka, mogu konzumirati ručak po cijeni od 6,50 kuna kao i užinu po cijeni od 2,00 kune, ako to škola može organizirati.
C. Ostali učenici, izvan kriterija pod A. i B., također ostvaruju popust u cijeni obroka u školskoj prehrani:
- Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 30,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 3,50 kune.
- Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 27,78%, odnosno cijena za korisnika iznosi 6,50 kuna (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).
- Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).
Za učenike po kriteriju (C), izvan sustava produženog boravka, ako škola zadovoljava sve prostorne i materijalne uvjete, ima adekvatnu kuhinjsku opremu i opremu za serviranje hrane te ako ima dovoljan broj zaposlenika, može organizirati konzumaciju ručka po cijeni od 9,00 kn i užine po cijeni od 2,50 kn. Ovi učenici ne iskazuju se u popisu u Tablici B. za ručak i užinu prema Gradskom uredu prilikom obračuna sufinancirane prehrane, jer plaćaju punu cijenu tih obroka.
Za učenike u produženom boravku škola je dužna organizirati mogućnost konzumacije triju obroka (mliječni obrok, ručak i užina).
U svim je slučajevima škola dužna obvezno primjenjivati kriterije, mjerila kao i sufinancirane cijene obroka iz ovog programa, kao maksimalne cijene obroka prema korisnicima.
Učenici se uključuju u besplatnu ili sufinanciranu prehranu od datuma kada je osnovna škola zaprimila dokumentaciju, a ne od datuma koje nosi rješenje, uvjerenje ili potvrda o pravu na dječji doplatak, odnosno rješenje ili uvjerenje o pravu korištenja socijalne pomoći i ostala uvjerenja.
Učenicima s teškoćama u posebnim razrednim odjelima, sufinancira se razlika u cijeni prehrane u odnosu na sufinanciranu prehranu prema Odluci Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta o kriterijima za financiranje povećanih troškova prijevoza i posebnih nastavnih sredstava i pomagala te sufinanciranje prehrane učenika s teškoćama u osnovnoškolskim programima a sukladno kriterijima sufinanciranja pod A., B., i C. ovog programa.
Roditelj učenika plaća cijenu prehrane mjesečno temeljem evidencije škole o broju korištenih obroka i uplatnica koje izdaju škole.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
MEŠTRI 2023.!
MEŠTRI 2022.!
Naši Meštri najbolji školski list u Hrvatskoj 2021.!
MEŠTRI 2019.
UDŽBENICI
Popis udžbenika šk. god. 2024./25.
Odluka o odabiru udžbenika i drugih obrazovnih materijala u šk. god. 2023./24.
Odluka o odabiru udžbenika i drugih obrazovnih materijala s prilagodbom za šk. god. 2023./24.